Wie heeft er ervaring met het zelf maken van ketamine-neusspray?

agapios

Experimenterende gebruiker
Ik heb me o.a. op dit forum ingelezen in het zelf maken van ketamine-neusspray en kom verschillende berichten tegen waar ik wat vraagtekens bij heb.

Ik heb begrepen dat het slim is om gedestilleerd water met zout of lenzenvloeistof te mengen, zodat de ketamine goed oplost en het makkelijker door de slijmvliezen wordt opgenomen. De verhoudingen die ik tegenkom lopen uiteen van 50% water en 50% lenzenvloeistof tot een paar druppels lenzenvloeistof per neusspray-flesje van 10mL.

Wat ik me afvraag is waarom je niet alleen lenzenvloeistof zou gebruiken om ketamine in op te lossen.

In lenzenvloeistof zitten stoffen die voor een betere houdbaarheid zorgen. Ik lees ook dan de kwaliteit van ketamine hard achteruit gaat als je het in water oplost. Is dit waar en is dit ook zo als je het in lenzenvloeistof oplost of is het alleen de kwaliteit van water die achteruit gaat als je het voor langere tijd bewaard?

Hoe lang zou ketamine-neusspray kunnen bewaren en is de koelkast daarvoor de beste plek? Of kun je het echt veel beter per keer dat je het wil gebruiken aanmaken?
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je moet precies 9 gram zout per liter water gebruiken, niet meer, niet minder. Dan is het water net zo zout als je bloed. Dat is belangrijk omdat een verschil in zoutgehalte kan leiden tot irritatie.

Lenzenvloeistof zal niet nodig zijn. Je kunt het water net zo goed een paar minuten koken. Het voornaamste risico van de neusspray is dat de vloeistof besmet raakt met bacteriën en/of schimmels. Die kunnen de neusspray bederven. Daarom kan je de neusspray het best in de koelkast bewaren en snel opmaken.
 

agapios

Experimenterende gebruiker
Heb het antwoord al gevonden:
Het heeft weinig zin om een heel sprayflesje in te vriezen, omdat je het dan steeds moet ontdooien en weer invriezen (wat juist de bacteriegroei bevordert).
 
Bovenaan