Advies gevraagd

JJ.93

Newbie
Ik gebruik sinds een aantal maanden elvanse 40mg als medicijn voor mijn ADD.
Omdat ik nogal gemixte dingen zie ga ik toch advies vragen aan mijn mede mensen.

Ik wil over een aantal maanden weer xtc gaan gebruiken met vrienden. Maar heb dit nog nooit gedaan toen ik elvanse als medicijn nam.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zoja stoppen jullie een aantal dagen van tevoren met de elvanse ? Of neem je alleen de dag van gebruik van xtc je medicatie niet? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt !!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik gebruik sinds een aantal maanden elvanse 40mg als medicijn voor mijn ADD.
Omdat ik nogal gemixte dingen zie ga ik toch advies vragen aan mijn mede mensen.

Ik wil over een aantal maanden weer xtc gaan gebruiken met vrienden. Maar heb dit nog nooit gedaan toen ik elvanse als medicijn nam.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zoja stoppen jullie een aantal dagen van tevoren met de elvanse ? Of neem je alleen de dag van gebruik van xtc je medicatie niet? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt !!
De combinatie van (lis)(dex)amfetamine en MDMA geeft extra risico op hartklachten of oververhitting. Daarom is het verstandig om die combinatie te vermijden.
Vanwege de lange werkingsduur van lisdexamfetamine duurt het echter 2-3 dagen voordat het medicijn uit je bloed is. Je kunt daarin zelf het beste afwegen wat haalbaar is. Maar het beste zou dus zijn om drie dagen van te voren het medicijn niet in te nemen. Dan ben je er zeker van dat er geen interactie meer is.

JJ.93

Newbie
De combinatie van (lis)(dex)amfetamine en MDMA geeft extra risico op hartklachten of oververhitting. Daarom is het verstandig om die combinatie te vermijden.
Vanwege de lange werkingsduur van lisdexamfetamine duurt het echter 2-3 dagen voordat het medicijn uit je bloed is. Je kunt daarin zelf het beste afwegen wat haalbaar is. Maar het beste zou dus zijn om drie dagen van te voren het medicijn niet in te nemen. Dan ben je er zeker van dat er geen interactie meer is.
Kijk hier heb ik wat aan! Heel erg bedankt. Ik twijfelde om de dag zelf zowieso niet te doen. Maar na jouw reactie lijkt een aantal dagen dus veel beter. Toppiee !

ljuv

DF-koningin
Absoluut! Zelf slik ik dagelijks 30mg lisdex, de laagste dosering. 40mg is natuurlijk ook een relatief lage therapeutische dosis, dus de belasting op je hart is minder dan bij hogere doseringen. Maar: alsnog niet zonder risico. Lisdex en mdma verhogen namelijk beiden je hartslag en bloeddruk. Zelf stop ik in elk geval de dag van te voren, maar liever langer als m’n hoofd en werkzaamheden dat toelaten.

Het acute gevaar is inderdaad vooral cardiologisch, wanneer je de middelen samen gebruikt. De halfwaarde tijd van dexamfetamine (waar je lichaam de lisdex naar omzet) is 13 uur. Na 13 uur is dus ongeveer de helft van de werkzame stof uit het lichaam. 1 of 2 dagen van te voren stoppen is dus zeker aan te raden. 1 of 2 dagen erna ook niks slikken eigenlijk ook, want de halfwaarde tijd van mdma (de werkende stof in xtc) is ook zo’n 8 uur. Is daarbij ook prettiger voor je herstel.

Maar behalve veiligheid, heeft (lis)dex ook invloed op je xtc trip. Dit is natuurlijk altijd subjectief, maar het lijkt de de positieve effecten best wel af te stompen (daarom is t ook zonde om vooraf coke of pep te gebruiken). Dus hoe langer je pauze vooraf, hoe leuker je xtc ervaring!

Even voor de zekerheid: Er zijn hiervoor geen vastgelegde richtlijnen, het wordt laten we zeggen niet snel wetenschappelijk onderzocht. Dus de adviezen in dit topic en andere topics zijn obv kennis over de individuele middelen en gebruikerservaringen. Echt “veilig” kan je dat niet noemand.
In dit topic is meer te vinden van mensen met dezelfde ervaringen: https://drugsforum.nl/threads/methylfinidaat.78462/#post-2103395

Bovenaan