Mijn moeder vertelde laatst over een stoppen-met-roken-pil, waarover ze gehoord had. Hierna besloot ik dus de desbetreffende pil op te zoeken op internet en kwam uit op Chantix/Champix.
Na enig googlen kwam ik erachter dat deze pil veel minder aantrekkelijk is dan ik eigenlijk dacht. De bij-effecten van die pil blijkbaar veel erger dan afkick verschijnselen als je cold turkey gaat. Het schijnt zelfs dat je er depressief van kan worden en ook suicidale gedachten kan krijgen. Één op de duizend personen die dit middel gebruiken, wordt er euphorisch van.
Andere bijwerkingen zijn:
misselijkheid
hoofdpijn
overgeven
winderigheid
slapeloosheid
eigenaardige dromen
verlies van smaak
Heeft iemand zelf ervaring met dit middel en zijn de bijwerkingen echt zo heftig?
(Ben niet van plan om te stoppen met roken o.i.d, ben gewoon nieuwsgierig)
Na enig googlen kwam ik erachter dat deze pil veel minder aantrekkelijk is dan ik eigenlijk dacht. De bij-effecten van die pil blijkbaar veel erger dan afkick verschijnselen als je cold turkey gaat. Het schijnt zelfs dat je er depressief van kan worden en ook suicidale gedachten kan krijgen. Één op de duizend personen die dit middel gebruiken, wordt er euphorisch van.
Andere bijwerkingen zijn:
misselijkheid
hoofdpijn
overgeven
winderigheid
slapeloosheid
eigenaardige dromen
verlies van smaak
Heeft iemand zelf ervaring met dit middel en zijn de bijwerkingen echt zo heftig?
(Ben niet van plan om te stoppen met roken o.i.d, ben gewoon nieuwsgierig)