ik gebruikte mn moeder als melkkoe .. en dat arme mens dacht dat het allemaal haar schuld was en uit schuldgevoel en om me dan tenminste een beetje blij te maken gaf ze me elke cent die ik dr vroeg ... die ik elke dag meerdere keren trouw bij mijn vriend de drugsdealer in ging leveren ...
uit liefde hebben ze meer schade gedaan dan als ze me uit haat alles geweigerd zouden hebben wat ik nodig had ... moet je nagaan wat mensen zichzelf aan doen in naam van drugs .. uiteindelijk boeit het je nix wat mensen je geven of niet, het gaat je om de kick .. zeker als je aan de coke zit ... 250 euro per week vind ik met die verschijnselen die ik las eigenlijk nogal weinig en eerlijk gezegd denk ik dus ook dat mams daar gewoon niet zoveel zicht op heeft en dat dat getal minimaal verdubbeld kan worden .... hoe hij aan dat geld komt ? you do the math
hem opeens dingen gaan ontzeggen kan voor aversie zorgen en ik denk eigenlijk dat je juist nu zn vriend wil blijven .. alstie zich nog meer af gaat zetten kunnen er nog veel meer echt onherroepelijke dingen gebeuren .. dingen waar iemand wijzer van wordt ...
probleem is dat zelfs je vrienden niet met alles weg mogen komen .. als hij zelf nog niet aangeeft te willen stoppen kun je hem tegenwerken door minder te geven, maar van ene op andere moment nix zorgt er alleen maar voor dat hij andere manieren gaat zoeken ...
Dat is natuurlijk geen oplossing ... zoals ik het zie is die jongen langzaam dood aan het gaan .. niet omdat jij als moeder gefaald hebt .. maar omdat hij zo stom is elke dag aan een kort pijpje hete coke lucht naar binnen te zuigen en dan steeds kwijlend rond te hangen tottie de volgende neemt, net zo lang tot zn geld op is en dan wat hetgeen hij kon lenen op is ... elke avond dat je hem niet ziet doet hij dit ... geloof me hou hem de hele dag in de gaten en verlies hem tien minuten uit het oog ... dan zal hij ervoor zorgen dattie zn ding heeft .. echt in tien minuten heeft hij zn ding in zn zak zitten ..
het klinkt crux maar het is echt gemeengoed bij elke cokehead hoor en alstie dan op bed ligt of op de wc zit dan is het raak ,.,,,, het is kut om dit te moeten lezen van je kind, maar zo gaat het .... en je kunt er geen ruk aan doen ...
sorry mams maar dat is nu eenmaal de keiharde waarheid voor bijna alle coke verslaafden ...
Er zijn uitzonderingen .. alleen jijzelf kan beslissen of jouw zoon een uitzondering kan zijn. Ik kon er eentje worden nadat ik tot drie keer toe de fout inging .. alleen maar omdat mn ouders bleven doen wat ze altijd deden ..hetzelfde wat me in eerste instantie heel makkelijk heel veel drugs liet consumeren (afgezien van mn eigen zieke geest natuurlijk

) heeft me later heel veel geholpen tijdens cold turkey afkicken en nog later gewoon het besef van al die hulp die ik zo maar voor granted aannam. ze bleven me dus alles geven wat ik wilde, met als uitzondering dat zij na de eerste keer terugvallen aan de drugs gingen beslissen wat ik wilde

Dat was wat minder maar ik wist ook wel dat dat toen tijdelijk de enige manier voor mij was om mn leven te kunnen hervinden ...
Voor mij is de eerste keer afkicken gekomen na een keer tien minuten een helder moment toen ik geen drugs kon krijgen en nog net niet ziek was van de ontwenning .. dat ziek zijn kwam wel tijdens de cold turkey weken bij alweer .. die ouders

twee uur later dus spijt als haren op mn hoofd ... ik vraag me af hoeveel van die tien minuutjes jouw zoon al gehad heeft ... ik had er heel wat nodig voor het een keer teveel was en ik 'brak' bij mn ouders van hlopppppppp
Hij moet het zelf willen, zelf aangeven, en zelf het hardste werken ... dan nog wordt er een schier onmogelijke taak verwacht van je als ouder ... dat is niet op te brengen voor veel mensen ivm eigen dingen, werk, prive etc ... en daarom zijn er bergen hulpverleners ... die allemaal wachten tot hijzelf komt ...
hoe kun je hem dus zo gek krijgen zou je je bijna af gaan vragen ... was het maar zo makkelijk, maar ik hoop het van ganser harte voor jullie dat je een manier vind om hem zo gek te krijgen
sterkte