Persoonlijkheidsstoornissen

Lemmy

Badass junkie
Ik heb dat hier denk ik al aangehaald, maar ik ben al van jongsaf geïnteresseerd in "mentale afwijkingen". Zoals psychopathie, anti social personality disorder, borderline, u kent ze wel...

Twee van de beste voorbeelden van het eerste zijn Jimmy Savile en Ted Bundy. Natuurlijk zijn niet alle psychopaten moordenaars en necrofielen, maar kijk naar die valse charme, dat blijven lullen, dat manipuleren, dat soms naar boven komen van de ware, agressieve, persoonlijkheid.

Kunnen jullie die fascinatie begrijpen?

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Ik ben extreem gefascineerd door Bundy. Eigenlijk sowieso heel erg door serial killers. 😅

Ted Bundy had mij zo om zijn vinger gewikkeld. 😂

Dirkdirk

DF-koning
Ik ben extreem gefascineerd door Bundy. Eigenlijk sowieso heel erg door serial killers. 😅

Edmund Kempner was ook zo'n rare. Kan je hem? Extreem intelligent, welbespraakt, beer van een vent, zo geschift als een deur. Had seks met lijken en met hoofden, vermoorde tienermeisjes die hij lokte met liften.

1706559333580.png

Dirkdirk

DF-koning
Yep. En dan zie je hem in interviews, en dan denk je... hij?!
Als je hem zo ziet (niet die foto die ik poste) en hoort praten denk je ik wil wel een diep filosofisch gesprek met hem voeren, potje schaak, praten over geschiedenis. Maar als ik dan hoor wat hij gedaan heeft ren ik sneller dan mijn schaduw bij hem vandaan.

Spyro

DF-koning
Als je hem zo ziet (niet die foto die ik poste) en hoort praten denk je ik wil wel een diep filosofisch gesprek met hem voeren, potje schaak, praten over geschiedenis. Maar als ik dan hoor wat hij gedaan heeft ren ik sneller dan mijn schaduw bij hem vandaan.
Die mensen hebben vaak ook een extreme intelligentie. Buiten om dat het ene deel van hun brein fucked up is zijn ze aan de andere kant veel te slim, wat gewoon indrukwekkend is

Spyro

DF-koning
Fijn dat ie landt haha

Kemper werdt constant gekleineerd en vernederd en mishandeld door zijn moeder. Moet je nagaan wat voor impact dat heeft.
Dat dus. Hetzelfde voor John Wayne Gacey! Hij werd mishandeld door zijn vader met een drank probleem.

Felis

Belezen gebruiker
Edmund Kempner was ook zo'n rare. Kan je hem? Extreem intelligent, welbespraakt, beer van een vent, zo geschift als een deur. Had seks met lijken en met hoofden, vermoorde tienermeisjes die hij lokte met liften.

Bekijk bijlage 57034
IQ 130 ik geloof.
Wat ook fascinerend is, is dat hij stopte met moorden en zichzelf aangaf.

Charles Manson is ook erg interessant, niet per se een seriemoordenaar, meer een sekteleider voor massamoorden.
Maar hoe hij, bijna analfabeet, deze meisjes en jongens uit de middenklasse onderdanig wist te maken. Ze waren bereid alles voor hem te doen, en velen bleven de afgelopen decennia in de ban van hem.

BTK is erg interessant hoe hij door de jaren heen perfecte dubbellevens heeft weten te leiden. Totale controle, ik denk dat dat zijn ding was – totale controle over iedereen – inclusief de families die hij aanviel

Over het algemeen zijn strafzaken, inclusief uiteraard onopgeloste zaken, mijn hobby.
Ik vind Verdwijning van Germa van den Boom erg mystiek en eerlijk gezegd was ik bij het lezen bang om daarna alleen in huis te blijven

Dirkdirk

DF-koning
Wat ook fascinerend is, is dat hij stopte met moorden en zichzelf aangaf.
Ja! Dat vond ik ook bizar. Op een gegeven moment belde hij zelf, met de mededeling: "dit is krankzinnig, dit kan zo niet doorgaan", terwijl hij zelf geen enkel moreel besef of empathie had. Hij dacht gewoon dit is te gek voor woorden ik ben aan het moorden als een luipaard en ik kom er steeds mee weeg.

Felis

Belezen gebruiker
Jazeker.
Voorliefde voor vrouwelijke seriemoordenaars.
Denk aan Myra Hindley, Rose West, Aileen Wuornos.
Karla Homolka, Katherine Birnie, Charlene Gallego.
en enkele anderen.
Maar met uitzondering van Wuornos moordden ze nooit alleen, maar hadden ze een mannelijke partner.
Maar ik denk dat er onlangs een vrouw in Engeland was die meerdere mannen neerstak, alleen en gewoon omdat ze ervan genoot.
En in Zwitserland was er een meisje dat twee vrouwen vermoordde. Zelfs helemaal alleen. Ze is zo gevaarlijk dat ze in een eenzame cel zit. Ik denk dat haar naam Karoline is

Dirkdirk

DF-koning
Anders Breijvik iemand? Die als laffe hond met een Ruger mini 14 kaliber 5.56 tieners (TIENERS!) afsachtte op het eiland utoya die geen enkele kans op ontsnappen haddden? De meest laffe daad die je kan doen? Hoe kan je als mens zoiets rondkrijgen in je hoofd?

Ik heb er heel lang over nageacht. Eigenlijk sinds ik het op het nieuws hoorde. En tot op de dag van vandaag. Nee. Ik kan me niet voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt. Hoe je dat in godsnaam voor elkaar krijgt in je hoofd. Ik krijg het niet voor elkaar.

Casrus

DF-koning
Anders Breijvik iemand? Die als laffe hond met een Ruger mini 14 kaliber 5.56 tieners (TIENERS!) afsachtte op het eiland utoya die geen enkele kans op ontsnappen haddden? De meest laffe daad die je kan doen? Hoe kan je als mens zoiets rondkrijgen in je hoofd?

Kan me wel een paar tieners voor de geest halen die wat mij betreft beter afgeschoten kunnen worden.

Jij ook.

Ik heb er heel lang over nageacht. Eigenlijk sinds ik het op het nieuws hoorde. En tot op de dag van vandaag. Nee. Ik kan me niet voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt. Hoe je dat in godsnaam voor elkaar krijgt in je hoofd. Ik krijg het niet voor elkaar.

I shouted out
"Who killed the Kennedys"
When after all
It was you and me

Het Kwade leeft in de mens (ook buiten 5e rangs horrorfilm trailers).

Felis

Belezen gebruiker
Breiwik was geen seriemoordenaar, maar een massamoordenaar.
Sociaal geïsoleerd en absoluut ijskoud. Ik vermoed dat hij schizoïde is.

Het is niet zo dat alle seriemoordenaars erg intelligent zijn: Fritz Honka uit Hamburg had een IQ van 85, net als de seriemoordenaar en kannibaal uit Düsseldorf (hij kookte en at een 4-jarig meisje op) Joachim Kroll (IQ 76). Gary Ridgway heeft een IQ van 82, Richard Trenton Chase was ook niet bijzonder intelligent (IQ 95).
Ik vind Chase heel eng, hij was psychotisch en dacht dat hij alleen kon overleven als hij bloed dronk. Zijn More waren bijzonder wreed en zinloos

Casrus

DF-koning
Nou, leg uit. Voordat ik meteen kwaad word, vertel eens even wat je hiermee bedoel.

Het is een mogelijkheid die in de primaat 'mens' is ingebouwd, hoewel de meesten van ons er niet tegen schijnen te kunnen.

Het brengt ons grote angst en verontwaardiging... maar het bestaat.

Felis

Belezen gebruiker
Ik neem aan dat hij bedoelde dat er echt slechte tieners bestaan.
Pestkoppen die hun slachtoffers graag martelen, b.v. B

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Die mensen hebben vaak ook een extreme intelligentie. Buiten om dat het ene deel van hun brein fucked up is zijn ze aan de andere kant veel te slim, wat gewoon indrukwekkend is

Het is een fabel dat antisociale persoonlijkheidsstoornis/psychopathie vaker voorkomt met hoge intelligentie. Het is waarschijnlijk wel zo dat mensen die zowel antisociaal en intelligent zijn dit vaak beter/langer kunnen maskeren. Maar er is geen significante link tussen psychopathie en intelligentie. Gemiddeld zijn mensen met deze persoonlijkheidsstoornis dus niet dommer of slimmer dan mensen zonder deze stoornis.

Veruit de meeste psychopaten zijn tevens geen moordenaars trouwens, dit zeg jij ook niet, maar dit beeld wordt veel te vaak geschetst via media. Wel komen ze door hun gedrag vaker in aanraking met justitie.

OT: Ik ben vanuit mijn achtergrond, psychologie, ook erg geïnteresseerd in psychopathologie en kijk om deze reden best wat true crime (een beetje mijn guilty pleasure). Ik vind vooral eerlijke beschouwingen, docu’s en het kijken van ‘ruwe’ interrogations interessant. Hou absoluut niet van overtheatraal (vaak Amerikaans) sensatie-gedoe, waarin misdadigers/moordenaars regelmatig bijna als een soort helden of celebrity’s worden neergezet. Dat laatste stoort me echt enorm. Maar de grenzen zijn dun bij sommige misdaadkanalen of documentaires.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Lemmy Bij mij hebben ze toen ik 11 was adhd en schrizofrinie vastgesteld alleen merk ik er niks van maar zie je me nu ook graag daddy

Dat lijkt me sterk. Een diagnose van schizofrenie onder de 13 jaar is uiterst zeldzaam. En nog sterker lijkt het me dat je er niks van zou merken, aangezien schizofrenie chronisch en ernstig is en letterlijk wordt gekenmerkt door langdurige of terugkerende psychoses.

Daarnaast hebben zowel ADHD als schizofrenie niks met persoonlijkheidsstoornissen te maken.

Dus wat probeer je te zeggen?

Het was een schatting van leeftijd denk je dat ik nog precies weet wanneer dat is gezegd geweest? Kan er ook mee geboren zijn of wat dan ook.
En weet ik veel dat dat geen persoonlijkheidsstoornissen is denkje ik heb diploma van school?😂 Je bent al hele dag wat chagrijnig he haha jong kalm e zalm

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dus wat probeer je te zeggen?
Dat dit het zoveelse dubbelaccount is van Cokekoning etc.

Dus eeh
Het was een schatting van leeftijd denk je dat ik nog precies weet wanneer dat is gezegd geweest? Kan er ook mee geboren zijn of wat dan ook.
En weet ik veel dat dat geen persoonlijkheidsstoornissen is denkje ik heb diploma van school?😂 Je bent al hele dag wat chagrijnig he haha jong kalm e zalm
Doei.

Dirkdirk

DF-koning
Nou, leg uit. Voordat ik meteen kwaad word, vertel eens even wat je hiermee bedoel.
Sorry. Er kwam emotie in het spel. Mijn ratio was even weg. Ik word niet kwaad, er is gewoon iets wat niet ik niet kan begrijpen. Het gaat mijn pet te boven.

Er zijn vaders en moeders die hun kinderen kwijt zijn omdat een of andere rechts nationalistische k******r nazi hen een kogel door hun lijf heeft geschoten. Sorry, maar ik kan er met mijn verstand niet bij, En sorry voor het woord k****r. Ik begrijp het niet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Je ziet heel vaak normale(?) vrouwen helemaal weg zwijmelen bij de verschrikkelijkste mannen. Zelfs als ze weten wat ze gedaan hebben of juist als ze weten wat ze gedaan hebben. Mannen die in de gevangenis zitten: seriemoordenaars, misbruikers. En die dan liefdesbrieven ontvangen van die vrouwen.

Bijzonder.

annihilation

Badass junkie
Je ziet heel vaak normale(?) vrouwen helemaal weg zwijmelen bij de verschrikkelijkste mannen. Zelfs als ze weten wat ze gedaan hebben of juist als ze weten wat ze gedaan hebben. Mannen die in de gevangenis zitten: seriemoordenaars, misbruikers. En die dan liefdesbrieven ontvangen van die vrouwen.

Bijzonder.
Ja dan ben je niet helemaal goed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja dan ben je niet helemaal goed.
Het komt vaker voor dan je misschien zou denken en ook soms bij types waarvan je het niet zou denken.

Maja een hoop mensen zijn niet helemaal goed in hun hoofd, ook al lijken ze dat wel.

Laatst nog gezien hoevaak vrouwelijke bewakers in gevangenissen wat krijgen/doen met inmates. Hoezo integriteit? Hoezo deugd?

Kordie

DF-koning
Bovenaan